La historia en les classes de l’escola

La historia és una assignatura que mai ha sigut ben rebuda pels estudiants. El problema principal és la poca organització que es té a l’hora de donar les classes i fa que els alumnes se sentin abromats a l’hora d’estudiar-la pels exàmens i probes varies.

No obstant, caldria impartir des de ben petits la importància d’aquesta assignatura a l’hora de intervindre en la nostra cultura més popular, així com en la construcció de fonaments bàsics per a poder defensar-nos en un futur no molt llunyà.

Això ha sigut un problema des de fa molt de temps i més amb els canvis que s’han anat incloent en les noves lleis educatives, les quals no han estat adaptades a l’ensenyança real i no a la teòrica.

És un problema greu el veure com cada cop menys estudiants quan arriben a l’edat adulta, saben identificar fets històrics així com autors realment importants tant en l’historia europea com en l’estrangera.

Però no només l’organització de l’assignatura fou la culpa d’això, sinó que professors sense gaires ànims i ja amb l’experiència de que no agrada el què ensenyen, cada cop estan més decebuts, fent que les classes finalment és tornin vertaders somnífers.

No hem d’oblidar que la historia és quelcom que ens envolta dia rere dia i que nosaltres, a la fi, estem fets d’ella. D’aquí la importància de que tinguem una magnífica base històrica per un futur. No només les matemàtiques ens fan reflexionar, sinó que els fets històrics ens fan prendre decisions.

Així doncs, si tens fills, has d’involucrar-los i fer-los entendre de que es molt important que coneguin com s’ha mogut l’ésser humà amb el pas del temps, des de l’aparició dels dinosaures quan no existia res del món que coneixem fins a l’actualitat.